Prekių ženklų tipai

Įdomybės

Dažnai kalbame apie „prekės ženklą“, tarsi tai būtų vienas reiškinys. Žinoma, kad taip nėra. Faktiškai, termino reikšmė ir vartojimas žymiai skiriasi, priklausomai nuo konteksto. Mano skaičiavimais, prekės ženklas yra klasifikuojamas ne mažiau kaip 21 skirtingu variantu. Atsitiktine tvarka:

  1. Asmeninis prekės ženklas – kitaip žinomas kaip individualus prekės ženklas. Prekių ženklas, kurį žmogus kuria aplink save, paprastai tam, kad pagerinti savo karjeros galimybes. Dažnai siejasi su tuo, kaip žmonės vaizduoja ir parduoda save žiniasklaidoje.
  2. Prekės ženklas – skirtas gerinti prekių suvokimą. Sukurti produktai susieti su idėjomis ir emocijomis, peržengiančiomis funkcionalumą.
  3. Paslaugų prekės ženklas – panašus į prekių ženklą, bet apima pridėtinę paslaugų vertę. Tam tikra prasme tai yra sudėtingiau nei produkto prekės ženklo kūrimas, nes pats pasiūlymas yra mažiau pastebimas. Tai yra naudinga tokiose srityse kaip profesionalios paslaugos.
  4. Firminis ženklas – kitaip žinomas kaip organizacijos ženklas. Davidas Aakeras labai gerai pasakė apie tai: „Firminis ženklas apibūdina pačią kompaniją, kuri pateiks ir rems pasiūlymus, kuriuos vartotojai norės įsigyti ir naudoti“.
  5. Investuotojų prekės ženklas – paprastai taikomas viešai prekiaujantiems prekių ženklams ir investuotojų santykių funkcijai. Bendrovė laikoma investicijų ir pramonės dalimi, derindama finansinius ir strateginius aspektus su tokiais aspektais kaip vertės pasiūlymas, tikslas ir nuolat didėjanti reputacija per ĮSA.
  6. NVO (nevyriausybinė organizacija) arba ne pelno siekiantis ženklas. Tai yra pereinamojo laikotarpio sritis, nes sektorius keičia vertės modelių paieškos mechanizmą, o ne tiesiog stengiasi pritraukti lėšas socialinėms užduotims atlikti.
  7. Viešasis prekės ženklas – kitaip žinomas kaip vyriausybės prekės ženklas. Prieštaringas. Daugelis, įskaitant ir mane, teigia, kad neįmanoma ženklinti kažko, kas neturi vartotojų pasirinkimo ir konkurencingo modelio.
  8. Gamintojas aktyvistas – taip pat žinomas kaip tikslinis prekės ženklas. Prekinis ženklas yra priežasties ar tikslo sinonimas tiek, kiek atitiktis lemia jo tapatybę vartotojų požiūriu.
  9. Vietinis prekės ženklas – taip pat žinomas kaip paskirties ar miesto prekės ženklas. Tai yra prekės ženklas, kurį regionas ar miestas organizuoja aplink save. Susieta su savo vieta ir savo idėjomis, bet ne objektais. Dažnai naudojamas tam, kad pritraukti turistus, investuotojus, įmones ir gyventojus.
  10. Tautos prekės ženklas – kadangi vietiniai prekių ženklai yra susiję su konkrečiomis sritimis, tai tautos ženklai, kaip ir jų pavadinimas, yra susiję su šalies suvokimu ir reputacija. Atsisakė patentų apsaugos, ir dabar susiduria su daugelio imitatorių konkurencija.
  11. Prabangus prekės ženklas (Luxury) – prestižiniai prekių ženklai, kurie suteikia socialinį statusą ir palaikymą vartotojui. Prabangūs prekių ženklai turi derėtis dėl išskirtinumo ir tikroviškumo ribos. Jie tai pasiekia per kokybę, asociaciją ir istoriją. Šie prekių ženklai pagerino įvaizdžio ir ambicijų pasiūlą savo rinkoms, tačiau jie išlieka pažeidžiami vartotojų suvokimo ir pasitikėjimo pokyčiams, ir vis dažniau patiria „įperkamų prabangos“ prekių ženklų spaudimą.
  12. Kulto prekės ženklas – prekės ženklai, kurie besisuka aplink stiprių advokatų bendruomenes. Kaip ir konkurentai, šie prekių ženklai dažnai susiduria su „priešais“, kurie svyruoja nuo kitų įmonių iki idėjų, bet kulto prekės ženklai, naudoja švarų žaidimą, todėl ieško naujų idėjų tarp savo pomėgių ir minčių, o neima jas iš rinkos ar konkurentų.
  13. Clean slate brand – tai greitai judantys, nepatvirtinti, netgi nežinomi prekės ženklai, kurie nepriklauso nuo paveldo ir istorijos, yra pagrindinės prekės ženklo strategijos dalis. Šie prekių ženklai skatina vartotojų norą gauti kažką naujovišką ir šiuolaikišką.
  14. Privatus prekės ženklas – tradiciškai tai yra vertybių pagrindu pagaminti ir OEM šaltiniais remiantys prekių ženklai, kuriais siekiama mažinti vardinių prekių ženklų prašomą kainą. Jų dėmesys sutelktas į kainą.
  15. Darbdavių prekės ženklas – įmonės gebėjimas pritraukti aukštos kvalifikacijos darbuotojus į plačiai reklamuojamas konkurencingas rinkas. Dažnai siejamas su vertingu darbuotojo pasiūlymu. Pagrindinis dėmesys skiriamas įdarbinimo procesui, nors kartais jis plečiasi ir apima sveiką ir produktyvią kultūrą.
Taip pat skaitykite