„Shiseido“ – įspūdinga Azijos kosmetika ir odos priežiūros prekės ženklas

Įdomybės

Iš daugybės Azijos prekių ženklų, kurie paprastai patenka į bet kokius pasaulio prekių ženklių įvertinimus, dažniausiai yra „Sony“, „Toyota“, „Uniqlo“ ir pan., kilę iš Japonijos. Japonija jau seniai žinoma dėl technologinio meistriškumo, gamybos efektyvumo ir aukščiausios kokybės. Taigi natūralu stebėtis, kad vienas iš stipriausių Azijos kosmetikos prekių ženklų, „Shiseido“, taip pat yra kilęs iš Japonijos.

„Shiseido“ yra vienas iš nedaugelio japoniškų netechnologinių prekių ženklų, kuris išpopuliarėjo pasaulinėje mados, grožio ir kosmetikos scenoje. Naudodamasi savo unikaliu paveldu ir teigiamu kilmės šalies poveikiu, „Shiseido“ sugebėjo įsiskverbti į pasaulio rinkas, siūlydama aukštos kokybės, aktualius ir įdomius produktus. „Shiseido“ nuo pat pradžių suprato skirtingos patirties teikimo klientams ir klientų stebinimo naujoviškais ir aukštos kokybės produktais svarbą.

Shiseido Logo

Yra keletas priežasčių, dėl kurių „Shiseido“ patyrė sėkmę nuo pat įkūrimo prieš šimtmetį. Tačiau, pastaraisiais metais, viena iš pagrindinių priežasčių, kurios prisidėjo prie jos sėkmės, yra gerai valdomos prekės ženklo valdymo praktikos. Įmonės vadovybės įsipareigojimas yra nuolatinis investavimas į prekės ženklo tobulinimo veiklą.

Nors unikali Rytų estetikos ir Vakarų mokslo derinimo koncepcija suteikė „Shiseido“ stiprių skiriamąjį veiksnį, tai reikėjo išplėsti už koncepcijos ribų. „Shiseido“ vadovaujasi savo pagrindine filosofija. Nuo pat pradžių „Shiseido“ savo filosofiją grindė penkiais pagrindiniais valdymo principais, kurie buvo įvardyti 1921 m. Tai buvo: kokybė, sambūvis ir bendras klestėjimas, pagarba klientams, įmonės stabilumas ir nuoširdumas. „Shiseido“ taip pat sukūrė prekės ženklo tapatybę visiems savo produktams ir siekė nukreipti juos į skirtingus klientų segmentus.

„Shiseido“ savo prekės ženklo kūrimą grindė penkiais pagrindiniais punktais:

1. Kūrybiškumas ir naujovės visuose produktų pasiūlymuose;

2. Unikalus rytietiškos mistikos ir jautrumo su Vakarų mados vertybėmis mišinys

3. Gebėjimas pritaikyti savo pasiūlymus įvairioms rinkoms, nuolat analizuojant rinkos tendencijas

4. Stipri paskirstymo strategija 

„Shiseido“ buvo vienas pirmųjų Azijos prekių ženklų, pritaikiusių įsigijimo strategiją, kad augtų už savo vidaus rinkos ribų. Pasaulinėse rinkose konkuruojančių įmonių įsigijimas turėjo 2 priežastis. Viena vertus, prekės ženklas pateko į rinką, kita vertus, tai padėjo „Shiseido“ pelnyti klientų pripažinimą.

Shiseido makeup

Prekės ženklo filosofija

Nuo pat įkūrimo „Shiseido“ sugebėjo sukurti novatoriško rinkos lyderio įvaizdį. Kai išdrįso nerti į kosmetikos verslą pagrindinę farmacinę veiklą, ji pilnai pasinaudojo šiuo pasirinkimu. Ji pasižymėjo unikaliais kvapais ir kosmetika, pagamintais iš natūralių gėlių, kad išlaikytų savo unikalumą. „Shiseido“ buvo gana lengva įgyti didelį pripažinimą vidaus rinkoje, nes prekės ženklas buvo gerai žinomas.

Bendrovė susidūrė su daug iššūkių, kai nusprendė išsiplėsti už Japonijos ribų 1970-ųjų pradžioje. Tai buvo laikotarpis, kai tokie prekių ženklai kaip „Sony“ ir „Canon“ vis dar bandė įtvirtinti savo prekių ženklus pasaulinėje rinkoje. Be to, Japonija buvo labiau žinoma dėl savo gamybos efektyvumo, technologinio meistriškumo ir aukštos kokybės elektronikos, bet ne dėl kosmetikos ir grožio produktų. Todėl „Shiseido“ tai buvo gana sunki užduotis. Mados, grožio ir kosmetikos pramonėje dominavo Europos ir JAV prekių ženklai. Taigi „Shiseido“ susidūrė su dvigubu iššūkiu – prasiskverbti į pasaulinę kosmetikos pramonę, įgyti pripažinimą ir sukurti tvirtą prekės ženklą.

Nuo pat įkūrimo „Shiseido“ ėmėsi naujovių. Ta pati strategija buvo išplėsta, kai „Shiseido“ pateko į kosmetikos verslą. Vienas iš didžiausių „Shiseido“ privalumų buvo tai, kad ji buvo Azijos prekės ženklas, besiskverbiantis į Vakarų rinkas. Jis naudojosi paslaptingos ir tolimos žemė su rytietiškomis tradicijomis, spalvomis, kvapais ir estetika įvaizdžiu. Pirmasis produktas pasaulinei rinkai buvo pavadintas „Zen“ ir buvo pristatytas 1964 metais. „Shiseido“ supakavo jį naudodamas XVI amžiaus tradicinius Kioto šventyklų motyvų lako dizainus. Tai ne tik suteikė jam išskirtinę išvaizdą, bet ir sukūrė mistišką aurą.

Shiseido

1997 m., „Shiseido“ buvo apdovanotas JAV „Fifi“ apdovanojimu; autoritetingiausias kvepalų pramonės apdovanojimas už naujus kvepalus, kurie buvo sukurti pasitelkus kvapų mokslą. 2019 m. sausio mėnesį užbaigė 12 metų mokslinių tyrimų iniciatyvą, norint atrasti naują jauninančią veikliąją medžiagą „Stemlan-173“, kurią toliau naudoja odos priežiūros produktuose. Be to, buvo atidarytas naujas Azijos ir Ramiojo vandenyno inovacijų centras Singapūre, siekiant sudaryti sąlygas atviro kodo naujovėms, Azijos vartotojų tyrimams ir konkrečių Azijos produktų portfelio plėtimui.

„Shiseido“ visuomet naudojosi savo moksliniais tyrimais ir plėtra, įdiegdama produktus, pagrįstus kliniškai ištirtomis formulėmis. „Shiseido“ mokslinių tyrimų ir plėtros vizija buvo „kūrybinė integracija“. Ši vizija paragino integruoti jautrumo funkciją. Vadovaudamasi šia vizija, „Shiseido“ pristatė daug produktų, skirtų puoselėti savo klientų grožį. Pavyzdžiui, „Shiseido“ pirmoji jauninanti odos priežiūros linija, pavadinta „Benefiance“, 1982 m., „Shiseido“ atpalaiduojantis aromatas, išvystytas kvapų mokslo dėka. Ši iniciatyva suteikė „Shiseido“ pripažinimą naujose rinkose. Suderindama racionalius elementus, paremtus moksliniais įrodymais ir siekiais, taip pat emociniais elementais, paremtais stipriu įvaizdžiu ir asmenybe, „Shiseido“ sėkmingai įsitvirtino daugumoje rinkų visame pasaulyje.

Kitas svarbus „Shiseido“ prekės ženklo filosofijos ramstis yra jo lankstumas keičiant ir pritaikant savo pasiūlymus. Tai taikoma ne tik skirtingose rinkose su unikaliais poreikiais, kultūra ir t.t., bet ir pačio prekės ženklo valdymo praktikose. Viena iš „Shiseido“ sėkmės priežasčių yra ta, kad prekės ženklas sugebėjo aprėpti rinkas nuo aukščiausios klasės segmentų iki vertės segmento kurdamas skirtingas prekės ženklo tapatybes ir asmenybes produktų linijoms. To pavyzdys yra jos strategija Kinijos rinkoje. 1981 m. įsiskverbus į Kiniją, buvo pristatytas antrinis prekės ženklas „Aupres“, kuris įsitvirtinimo kaip elitinis prekės ženklas. Jis tiko tik 1% rinkos. Vėliau, 1997 m., kai „Shiseido“ susitaikė į masinę rinką, jis pristatė kitą prekės ženklo plėtinį, vadinamą „Za“. Neseniai, 2011 m., „Shiseido“ pristatė „Senka“ už mažesnę kainą, skirta vartotojams, kurie perka pigesnius produktus, bet nenori atsisakyti produkto kokybės.

Shiseido

Kitas sėkmės veiksnys yra faktas, jog „Shiseido“ atsižvelgia į vartotojų jausmus. Pažvelgus į prekės ženklo architektūrą, aišku, kad įmonės augimą skatinantys prekių ženklai, būtent „Shiseido“, „Cle de Peau Beaute“ ir kiti aukštos klasės prekių ženklai, daugiausia orientuoti į vidutinio amžiaus ir vyresnes moteris. Nuo to laiko, kai 2003 m. išleido „Majolica Majorca“ – prekės ženklą, skirtą paaugliams ir jaunoms moterims iki trisdešimties, įmonė nieko nepasiūlė jaunimo rinkai. Vėliau „Shiseido“ dar kartą patvirtino šį pastebėjimą apklausdama 500 jaunų moterų ir tirdama jų makiažo priemonių pirkimo įpročius.

Reaguodama į šį svarbų vartotojų tyrimą, 2017 m. lapkričio mėn. „Shiseido“ nedelsiant pristatė „Recipist“, odos priežiūros prekės ženklą su produktais, kurių kaina mažmeninės prekybos tinkluose buvo 8,88 USD ir mažesnė ir kurie supakuoti į mažesnius butelius, kad tilptų mažose erdvėse, kuriose dažnai gyvena jaunos moterys. Toliau, tyrimas parodė, kad jauni vartotojai odos priežiūrą laiko tik rutina, kuriai jie nori skirti kuo mažiau laiko. Reaguodama į šią išvadą, „Shiseido“ sutelkė dėmesį į svarbiausius aspektus, pristatant „Recipist“ prekės ženklą. Šios pastangos atspindi įmonės atsidavimu užkariauti jaunimo rinką.

Stebėdama klientų ir asociacijų tendencijas, susijusias su tam tikrais produktais ir tam tikromis vietomis, „Shiseido“ sukūrė išskirtines istorijas. Pavyzdžiui, kalbant apie makiažo produktus, klientai pirmenybę skyrė geram ir elitiniam įvaizdžiui, kuris buvo išreikštas sukuriant prekės ženklo asmenybę su amerikietišku atspalviu. Odos priežiūros produktų atveju, klientai pirmenybę teikė kokybei ir patikimumui, kurie buvo išreikšti sukuriant prekės ženklo asmenybę su japonišku atspalviu su prekės ženklu „Pure & Mild“. Toks prekės ženklo valdymo modelio lankstumas padėjo „Shiseido“ sėkmingai įsitvirtinti skirtinguose rinkos segmentuose ir skirtingose rinkose.

Galiausiai, „Shiseido“ išvystė labai stiprų platinimo tinklą Japonijoje, Azijoje ir visose pagrindinėse pasaulio rinkose. „Shiseido“ perėmė tris pagrindinius kanalus:

  • Prabangių produktų parduotuvė ir asmeniškas klientų konsultavimas
  • „Shiseido“ licencijuota parduotuvė (parduotuvių tinklas), parduodanti prabangius ir vidutinio lygio produktus, taip pat teikianti asmeniškas klientų konsultacijas
  • Būtiniausių prekių ir vaistų parduotuvės, kuriose parduodami vidutinės ir masinės rinkos produktai, pristatant kosmetikos priemones (be konsultavimo)

Atsižvelgiant į didžiulį elektroninės prekybos populiarumą, „Shiseido“ neseniai paskelbė strateginį aljansą su besivystančiomis Kinijos elektroninės prekybos platformų įmonėmis, kad parduotų savo produktus internetu. Nuo 2019 m. sausio, ji taip pat pradėjo bendradarbiauti su „Alibaba“ Hangzhou ir kurs produktus kartu su Kinijos elektroninės prekybos milžinu. Tai yra svarbus žingsnis, nes Kinijos vartotojai yra pagrindiniai Japonijos kosmetikos pirkėjai 2019 m., nuperkantys 34,9 proc. iš Japonijos eksportuojamos kosmetikos.

Ši strategija pasirodė esanti labai sėkminga „Shiseido“, nes ji galėjo parduoti visą produktų portfelį pasinaudodama keliais kanalais.

„Shiseido“ prekės ženklo portfelis

„Shiseido“ prekės ženklo portfelį sudaro 6 kategorijos, kurios į nukreiptos į konkrečius vartotojo poreikius:

1. Prestižinė: „Shiseido“, „Cle de Peau beaute“, „IPSA“, „Benefique“, „bareMinerals“, „NARS“, „Laura Mercier“, „d’icila“

2. Kvepalų: „Alaia Paris“, „Dolce & Gabbana“, „Elie Saab“, „Issey Miyake“, „narciso rodriguez“, „Serge Lutens“, „Zadig & Voltaire“

3. Kosmetikos: „Anessa“, „Aqua Label“, „Aupres“, „Avene“, „d program“, „Elixir“, „ettusais“, „Haku“, „Integrate“, „Majorlica Majorca“, „Maquillage“, „Prior“, „Pure & Mild“, „Revital Granas“, „urara“, „Za“

4. Asmens higienos: „AG Deo 24“, „Aquair“, „Ma Cherie“, „Sea Breeze“, „Senka“, „Tsubaki“, „Uno“

5. Profesionali: „Shiseido Professional“ (produktais plaukams)

6. Sveikatos priežiūros: „Ihada“, „The Collagen“

Shiseido profesional

„Shiseido“ prekės ženklo strategija

„Shiseido“ laikosi strategijos, kuri nėra tokia paplitusi tarp Azijos prekių ženklų plėstis už regiono ribų. „Shiseido“ naudojasi įsigijimu, kaip pagrindiniu kanalu, kuris padėtų įsitvirtinti svarbiausiose kosmetikos rinkose Europoje ir Jungtinėse Valstijose. Kadangi kosmetika yra pramonė, kuriai įtaką daro siekiai, gyvenimo būdo problemos ir įvaizdžiai, „Shiseido“ nusprendė įsigijimo keliu įgyti matomumą, pripažinimą ir prieigą prie sukurtų klientų bazių naujose rinkose, o ne leisti metus kuriant „Shiseido“ ženklą nuo nulio.

Norėdama patekti į Prancūzijos, kartu ir Europos, rinką, „Shiseido“ įsigijo „Carita“ prekės ženklą ir prestižinį saloną Faubourg g. Honore Paryžiuje, 1981 metais. Salonas su išskirtiniais ir turtingais klientais, karališkosios šeimos nariais ir įžymybėmis, diktuoja unikalią padėtį Prancūzijos rinkoje. Norėdama patekti į Šiaurės Amerikos rinką, „Shiseido“ 1996 metais įsigijo „Unilever“ „Helen Curtis“. Šie įsigijimai suteikė „Shiseido“ galimybę pasitelkti kažką stipraus, kas jau egzistuoja tose rinkose.

Shiseido

Išvados: „Shiseido“ turi skintis kelią pirmyn

Nuo pat veiklos pradžios „Shiseido“ suprato skirtingos patirties teikimo klientams ir klientų stebinimo naujoviškais ir aukštos kokybės produktais, taip pat klientų suskirstymo, kad suteiktų šią patirtį svarbą. Šie pagrindiniai principai leido prekės ženklui pasiekti milžinišką sėkmę visame pasaulyje.

Vis dėlto, kadangi pasaulinis klimatas tampa konkurencingesnis su naujais kosmetikos ir odos priežiūros prekiniais ženklais, įsiskverbiančiais į rinką, „Shiseido“ būtina išlaikyti pusiausvyrą tarp savo skirtingumo strategijos išlaikymo ir besikeičiančios rinkos poreikių. Per ateinantį dešimtmetį bus įdomu stebėti „Shiseido“ ir jos prekių ženklų vystymą.

Galite pasidalinti mūsų strapsniu!
Taip pat skaitykite

Palikite atsiliepimą

avatar
  Prenumeruoti  
Notify of

Patiko straipsnis ? Pasidalink juo su draugais :)