Sporto prekės ženklai stiprina tvarumą

Naujienos

Sporto drabužių sektorius išnaudoja didžiausią vartotojų susidomėjimą prekių ženklais. 

Atliekų mastas mados sektoriuje yra gerai žinomas. Vieniem medvilniniam marškinėliams pagaminti gali prireikti 3000 litrų vandens, o kasmet pasaulyje pagaminamoms 23 mlrd. Batų poroms – 300 mln. 

Microplastics tyriamojo projekto Exxpedition įkūrėjas Lucy Gilliam teigia, kad batai yra didelė taršos problema: „Ypač batai ir plastikinės šlepetės yra išskirtinė problema, kodėl jūrose yra tiek daug plastiko“. 

JAV avalynės prekės ženklas Allbirds siekia naudoti tvaresnes medžiagas ir kuria įvairią avalynę ir batus, pagamintus iš tvarių medžiagų, tokių kaip merino vata ir cukranendrės. Sporto drabužių gigantai taip pat renkasi naujas tvarias medžiagas:

Reebok neseniai pradėjo gaminti ekologišką medvilninę sportinę avalynę su padais, pagamintais iš kukurūzų.

sporto parduotuve

Paslaptis yra mastas – įmonėms, kurios gali rinktis tvarius produktus, tikrai pavyks išsaugoti gamtą – kalbėjo Eric Sprunk, vyriausiasis Nike operacijų vadovas. 

Natalia Zawada, etinės ir tvarios jogos prekės ženklo Starseeds įkūrėja, mano, kad artimiausioje ateityje tokie audiniai kaip medienos pluoštas, perdirbta ir natūrali sintetika, Tencel – pluoštas, išgaunamas iš medienos, papildys ekologiškos medvilnės, kanapių ir lino medžiagas, kurios jau naudojamos kuriant tvarius tekstilės gaminius. Nepaistant to, užtrunka kelis metus, kol medžiagos tampa pakankamai rafinuotos ir geidžiamos prekinių ženklų bei mažmenininkų. 

N. Zawada kalbėjo: „Aš pastebėjau didžiulę pažangą perdirbtų medžiagų srityje. Jis buvo tik perdirbtas poliesteris, kuris buvo labai bjaurus ir su juo žmonės nesijautė gerai. Madoje dėmesys skiriamas išvaizdai, tačiau dizaineriai, dirbantys su šiais prekių ženklais, turi atsižvelgti į tai, kokia medžiaga naudojama ir kokią įtaką tai daro aplinkai. Jau prieinamas ir perdirbtas nailonas. Prireikė keturių ar penkerių metų, tačiau galima pamatyti populiarius sporto prekės ženklus, kurie šviečia vartotojus“

Nike, Puma, Reebok ir Adidas paskelbė iniciatyvą į savo gaminius įtraukti šias medžiagas. 

Eric Sprunk, vyriausiasis Nike operacijų vadovas, teigia, kad prekinis ženklas kreipia dėmesį į medžiagos tvarumą: „Galima gaminti 100 tvarių sportinių batelių. Tačiau sunku tai daryti tokiu mastu ir norėti, kad vartotojai pamatytų skirtumą. Sėkmės garantas: mastas. Įmonės, kurios gali rinktis tvarius produktus, tikrai bus sėkmingos. Pasaulio čempionato komandų komplektai pagaminti iš perdirbtų plastikinių butelių, o NBA apranga – iš perdirbto poliesterio. Mes turime galingą prekės ženklą ir naudojame jį, kad galėtume kovoti už vertybes, kuriomis tikime“.

Nike parduotuvė

E. Sprunk pridūrė, kad gaminat Nike Air naudojama iki 90 proc. perdirbamų medžiagų ir verslas siekia tvarumo kalbant apie visus savo pagrindinius produktus: „Jau daugelį metų dirbame su gera, tvaria alternatyva odai. Pojūtis toks pats, kaip dėvint odą, tačiau gaminant medžiagą sunaudojama mažiau vandens ir ji yra saugesnė aplinkai. Tačiau tai reikalauja investicijų ir kruopštumo.“

Sportinė apranga yra didelė tendencijos dalis ir gali turėti įtakos kitiems prekių ženklams

Tačiau Ben Matthews, Jungtinės Karalystės tvaraus sporto prekės ženklo „Ninety Percent“ kūrybinis direktorius, įspėja, kad perdirbtos medžiagos gali būti ne toks jau ir puikus sprendimas: „Perdirbtas plastikas (kalbant apie sportinę aprangą) yra labai svarbus dalykas. Puiku, kad jis perdirbamas, bet galų gale jis bus sąvartyne (jei galutinis produktas taip pat nebus perdirbtas)“.

Jis priduria, kad jų prekės ženklas naudoja „ekologišką medvilnę ir Tencel pluoštą. Žvelgiant į priekį, pristatome lino ir cupro gaminius, kurie yra labai tvarūs“.

Tiffany Hoganas, vyresnioji Kantar Retail analitikė, nurodo, kad tvarūs metodai turi įtakos kainai, tačiau vartotojai mielai sumokės daugiau už sportinę aprangą, kuri pagaminta remiantis jų vertybėmis. 

Ji sako: „Labiausiai tai pastebima Z kartoje, kuri patys supranta, ką jie dėvi, ką atspindi, kas jie yra“.

sportinis stilius

Sportinė apranga yra didelė mados dalis ir gali turėti įtakos kitiems prekių ženklams. Nike yra panašus į H&M – pirkėjai lygina prekinius ženklus. Jie yra lyderiai ir kiti juos stebės.

Iš tiesų, daugeliui malonu investuoti į ekologiškas iniciatyvas. 2015 m. Australijos sporto prekės ženklas Kusaga Athletic per Kickstarter sukūrė 8 900 svarų sterlingų vertės kampaniją „žaliausia planeta“ – gaminiai pagaminti iš biologiškai skaidomos ir kompostuojamos specialiai sukurtos medžiagos, pavadintos Ecolite.

Atsirandant naujoms medžiagoms ir klientams, norintiems už jas mokėti, tvarumas pasirodė esąs geriausia sporto prekių ženklų taktika.

Galite pasidalinti mūsų strapsniu!
Taip pat skaitykite

Palikite atsiliepimą

avatar
  Prenumeruoti  
Notify of

Patiko straipsnis ? Pasidalink juo su draugais :)